Vaikka digitaalinen mainonta on kasvattanut suosiotaan, printtimainonnalla on edelleen oma tärkeä roolinsa, erityisesti paikallislehdissä.

Miksi lehti-ilmoitukset ovat edelleen tehokas mainonnan muoto?

Lehti-ilmoitusten suurin etu on niiden kyky tavoittaa kohdennettu yleisö. Paikallislehdet tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden saavuttaa tietty alueellinen yleisö, mikä on olennaista paikallisille yrityksille. Lehdissä mainostaminen on erityisen tehokasta, koska niiden lukijakunta koostuu sitoutuneista seuraajista, jotka tutkivat huolellisesti lehden sisältöä, mukaan lukien mainokset.

Paikallislehdissä mainostetaan usein alueen tapahtumia sekä yritysten tarjouksia ja palveluita, mikä tekee lehdistä arvokkaan tiedonlähteen yhteisön jäsenille.

Erityisesti vanhempien ikäryhmien tavoittamisessa lehti-ilmoitus toimii parhaiten. Monet vanhemmat ihmiset eivät käytä digitaalisia kanavia aktiivisesti tai ollenkaan, jolloin lehti-ilmoitukset ovat tehokas keino tavoittaa heidät.

Sanomalehtien merkittävä etu on lehtien luotettavuus. Tutkimukset osoittavat, että printtimediaa pidetään yleisesti luotettavana, mikä lisää myös lehdissä olevien mainosten uskottavuutta. Tämä luottamus on arvokasta mainostajille, jotka pyrkivät rakentamaan positiivista brändikuvaa.

Lehti-ilmoitusten pitkäikäisyydestä on myös etua. Toisin kuin digitaaliset mainokset, jotka saattavat kadota nopeasti, lehti-ilmoitukset pysyvät näkyvillä koko lehden elinkaaren ajan. Lehtimainokset tavoittavat lukijan useamman kerran lisäten mainoksen vaikutusta.

Enemmistö (lähes 80 %) suhtautuu sanomalehti mainontaan vähintään myönteisesti ja mainokset koetaan kiinnostaviksi. (Lähde: Suomen kansallinen mediatutkimus 2023)

Mitä haluat viestittää asiakkaalle?

Lehti-ilmoituksen suunnittelun ensimmäinen ja tärkein askel on selvittää, mitä haluat viestittää. Onko tavoitteenasi lisätä tuotteen tai palvelun tunnettuutta, ilmoittaa tarjouksesta tai tapahtumasta, vai vahvistaa yrityksesi brändiä?

Selkeän viestin määrittely on avainasemassa tehokkaan ilmoituksen luomisessa.

Jos mainoksesi sisältö kaipaa hiomista, autamme mielellämme. Varmistamme, että viestisi saadaan tiivistettyä tehokkaasti pieneenkin mainostilaan.

Graafisen ilmeen, typografian ja logojen kohdalla noudatamme sovitusti yrityksesi graafista ohjeistusta.

Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää.

Autamme sinua kaikissa lehti-ilmoituksen suunnittelun vaiheissa

Huomioi, että painoteknisistä syistä sama aineisto ei välttämättä sovellu sekä sanoma- että aikakauslehtiin. Mainoksen formaattia ja kokoa voi olla tarve muokata lehden vaatimusten mukaan. Nettiaineistot eivät myöskään käy painoaineistoiksi sellaisenaan, vaan ne tulee aina muokata printtiin sopivaksi. Esimerkiksi Canvalla tehdyt aineistot eivät väriensä puolesta sovellu sanomalehteen.

Kokosimme viiden kohdan listan asioista, jotka olisi hyvä huomioida lehti-ilmoitusta suunniteltaessa.

  1. Tee varaus haluamallesi mainospaikalle valitsemassasi lehdessä.
  2. Selvitä lehden mainosaineiston toimituspäivä ja miten aineisto tulee lähettää.
  3. Kokoa kaikki tarpeelliset materiaalit, kuten kuvat, tekstit ja logot.
  4. Toimita lehden aineisto-ohjeet tai mediakortti yhdessä muiden materiaalien kanssa meille.
  5. Kun olet saanut meiltä vedoksen, tarkastele valmis mainos huolellisesti ennen sen lähettämistä lehteen.

Tarjoamme myös Avaimet käteen -palvelun 

Ilmoita meille, missä lehdessä haluat mainoksesi julkaistavan. Voimme varata mainospaikan puolestasi, suunnitella yhdessä kanssasi mainoksen sisällön, ajankohdan ja budjetin. Tarkistamme myös aineistopäivät ja aineiston lataustavat, jotta mainoksesi julkaistaan sujuvasti ja tehokkaasti.

Autamme sinua jokaisessa vaiheessa, varmistaen, että mainoksesi välittää juuri sen viestin, jonka haluat kohderyhmällesi kertoa.

Toimimme osana Seutulehti UutisOivaa, vastaten lehden graafisesta ilmeestä ja ilmoitusten valmistuksesta. Valmistamme myös paikallislehti Ylä-Satakunnan ilmoitus- ja bannerimateriaalit. Vuosien kokemuksemme ja ammattitaitomme takaavat laadukkaan ja asiantuntevan palvelun.

Ota yhteyttä meihin, niin aloitetaan yhdessä tehokkaan lehti-ilmoituksen suunnittelu.

Mainostoimisto OivaMainos

Präntti Oy

Nuijamiestentie 1, 39100 Hämeenkyrö
oivamainos@oivaseutu.fi • 044 782 5012

Toimisto on avoinna arkipäivisin klo 9-15
Muut ajat sopimuksen mukaan.