Mitä sisältömarkkinointi on?

Sisältömarkkinoinnista kuulee puhuttavan nykypäivänä jatkuvasti. Sisältö on tärkein – Content is the thing. Mitä se sitten ihan oikeasti tarkoittaa?

Yksinkertaisesti, sisältömarkkinointi on nimensä mukaisesti kaikkea sitä kaupallista sisältöä mitä luemme, kuulemme ja näemme eri medioissa. Se on markkinointia, joka kiinnostaa asiakasta.

Sisältömuotoja on erilaisia

Blogiteksteillä voi kertoa kiinnostavista asioista omalle kohderyhmälle. Niillä saa myös kätevästi parannettua kotisivujen hakukoneoptimointia, varsinkin kun sisällöissä huomioi tärkeät avainsanat. Blogeissa käsitellään usein alaan liittyviä aiheita ja kerrotaan ratkaisuja tiettyihin ongelmiin.
Kotisivujen tekstit, kuvat ja videot ovat digitaalisen markkinoinnin kulmakivi, joten sisältöihin kannattaa panostaa. Tekstisisällön tuottaminen, kohderyhmä ja asiakkaan polun huomioiminen on ensiarvoisen tärkeää. Siksi onkin hyvä tarkistuttaa omien kotisivujen sisältö tietyin väliajoin. 

Ulkopuolisen henkilön mielipide on hyödyllinen. Itse, oman alansa asiantuntijana, ei välttämättä katsele asiaa samasta näkökulmasta, kuin sivustolla vieraileva mahdollinen asiakas. Ammattilaista kannattaa pyytää avuksi. Näin säästää omaa työaikaansa ja saa uutta näkökulmaa asioihin. Joten, kysy rohkeasti mielipidettä kotisivujesi sisällöstä esimerkiksi asiakkailtasi tai yhteistyökumppaneiltasi. Tai pyydä markkinoinnin ammattilaiselta näkemystä. 

Oppaat, kuvat, videot, sosiaalisen median viestit, asiakaskirjeet, sähköpostimarkkinointi… Edellä mainitut asiat ovat kaikki sisältömarkkinoinnin muotoja. Yhdistävä tekijä kaikelle sisältömarkkinoinnille on se, että sisältö on laadukasta ja hyödyllistä kohdeyleisölle. 

Sisältömarkkinointi on suoramarkkinointia strategisempi lähestymistapa. On tärkeää ymmärtää, että kyse ei ole myymisestä vaan suhteiden ja luottamuksen rakentamisesta asiakkaisiin. Onnistuessaan se johtaa myyntiin välillisesti ja luo yritykselle arvoa, jolla on vaikutusta pitkään. 

Anna meidän auttaa sinua kasvattamaan liiketoimintaasi sisältömarkkinoinnin avulla!
Soittele tai laita viestiä 044 558 9301 tai oivamainos@oivaseutu.fi / Hanna Mäkelä

Natiivimainonta on tärkeä osa nykyaikaista markkinointistrategiaa

Natiivimainonnaksi kutsutaan sisältömarkkinoinnin muotoa, joka pyrkii sulautumaan luontevasti ympäröivään sisältöön. Se tarjoaa mahdolliselle asiakkaalle hyödyllistä ja viihdyttävää luettavaa, joka samalla edistää mainostajan tuotetta tai brändiä. Natiivimainos ei näytä perinteiseltä mainokselta, vaan enemmänkin tekstiartikkelilta. On kuitenkin tärkeää huomata, että mainontamuotoa käytettäessä on varmistettava, että mainos tunnistetaan selkeästi mainokseksi.

Natiivimainonnan artikkelista ei saa koskaan syntyä harhaanjohtavaa kuvaa sisällön alkuperästä tai tarkoituksesta.

Kuluttajat altistuvat jatkuvasti erilaisille mainoksille. Nykypäivän informaatiotulvan keskellä viestin välittäminen voi olla haastavaa. Natiivimainonta mahdollistaa yrityksesi viestin kertomisen kohdeyleisöllesi ilman, että se häiritsee tai vaikuttaa liian myyvältä. 

Sisältömarkkinointi on sijoitus, joka kannattaa hyödyntää mahdollisimman monikanavaisesti. Hyvin kirjoitettua natiivimainonnan artikkelia voidaan hyödyntää vuodesta toiseen, jos aihe on tarpeeksi ajaton. Hakukoneoptimoinnin näkökulmasta tämäkin on yksi keino nostaa yrityksesi näkyvyyttä hakukoneissa.

Mainostoimistomme toimii osana Seutulehti UutisOivaa

Yhdessä lehden kanssa, muodostamme ammattitaitoisen tiimin, jolla on pitkä historia erilaisten sisältöjen tuottamisesta. Olemme tehneet monia natiivimainonnan artikkeleita yrityksille ja yhteisöille eri kanaviin.  Jos näkyvyys paikallislehdessä sopii hyvin yrityksesi markkinointiin, sisältömarkkinoinnin paketeista voit lukea lisää https://oivaseutu.fi/mediamyynti/mainonta/sisaltomarkkinointi/

Mainostoimisto OivaMainos

Präntti Oy

Nuijamiestentie 1, 39100 Hämeenkyrö
oivamainos@oivaseutu.fi • 044 782 5012

Toimisto on avoinna arkipäivisin klo 9-15
Muut ajat sopimuksen mukaan.